Dersom du trenger hjelp med pålogging i nettbank, passord og kodebrikke, BankID, kort e.l. kan du kontakte vårt kundesenter på tlf. 33 51 38 55
eller e-post: post@oest.no
Klage på renteendringer eller priser
Gjelder din henvendelse klage på varslede renteendringer eller priser i henhold til vår prisliste må du ta kontakt med din kunderådgiver eller kundesenter. Dersom du har tatt opp dette med din kunderådgiver og fremdeles ikke er fornøyd, kan du sende en skriftlig klage til banken.
Klage på forsikringsprodukter
Ønsker du å sende inn en klage eller reklamasjon på forsikringsprodukter, gjøres dette på Frende.no
Alle klager behandles av bankens klageutvalg og behandles i henhold til de enhver tid gjeldende regler og retningslinjer for klagebehandling. Alle klager skal besvares uten unødig opphold, og innen behandlingsfristen på 15 dager. Dersom dette ikke er mulig, vil du informeres om dette og når du kan forvente å motta svar.
Vi undersøker alle klager grundig og innhenter all relevant informasjon. Dersom du ikke får fullt medhold i din klage vil du få en skriftlig begrunnelse for dette, samt informasjon om hvordan du kan bringe saken videre inn for Finansklagenemnda.
Dersom du etter behandlingen av din henvendelse ikke er fornøyd, kan du ta saken videre til Finansklagenemda. Finansklagenemda er bransjens uavhengige klageorgan. De behandler tvister mellom bank/forsikringsselskap og deres kunder.
Mer hos Finansklagenemnda
Hvis du har klikket på lenke eller oppgitt kortnummer, passord eller koder til andre er det viktig at du umiddelbart sperrer kort og BankID. Dette kan du selv gjøre i nett- eller mobilbank eller vi kan hjelpe deg. Uansett ber vi deg snarest ta kontakt med oss på telefon:
(+47) 33 51 38 55.
Har du oppdaget ukjente transaksjoner på konto eller kort?
Bestride ukjente transaksjoner