Hvor finner jeg detaljer og gyldighet for BankID

I nettbanken kan du se flere detaljer om din BankID avtale.

Du kan se status, når den ble bestilt, gyldig til, sist brukt og mange detaljer om sertifikatet.

  1. I hovedmenyen i nettbanken velg «BankID-oversikt«
  2. Velg hvilken BankID-avtale du ønsker å se flere detaljer på.
  3. Klikk på «Vis detaljer«
  4. Her kan du også sperre BankID-avtalene og bestille BankID og BankID på Mobil

Min BankID er blokkert. Hva gjør jeg?

  1. Gå til påloggingssiden for nettbank og velg «BankID»
  2. Klikk på «Glemt/blokkert BankID passord» nederst på siden
  3. Velg om du ønsker å identifisere deg med BankID på mobil (hvis du har) eller kontrollspørsmål
  4. Velg om du ønsker å få nytt passord på SMS eller e-post

Får du det ikke til, kan du logge inn i nett- eller mobilbanken å sende en melding derifra.
Logg inn i nettbanken med «BankID på mobil» eller «Uten BankID».

Får du ikke logget inn må du ringe 33513855.

Har jeg BankID?

Er du i tvil om du har BankID eller ikke, logg deg inn i nettbanken og klikk på BankID i menyen. Der ser du dine BankID-avtaler.

Hva er BankID?

BankID er en personlig og sikker digital legitimasjon. BankID like personlig som passet ditt og like bindende som din håndskrevne signatur.

Hvordan aktiverer jeg bankkortet?

Bruk kortet med chip og PIN-kode i butikk eller aktiver kortet fra nett- eller mobilbanken:

  1. Gå du til «Kortoversikten»
  2. Velg det aktuelle kortet
  3. Der vil du se valget «Aktivere kort»

Når kortet er aktivert kan det brukes kontaktløst og til netthandel.

Husk å signere kortet hvis det ikke er bilde av deg på baksiden.

Aktivere kort i nettbanken

Hvor finner jeg PIN-koden til bankkortet?

Du finner PIN-koden til kortet i nett- og mobilbanken. Velg «Kort» og «Vis PIN».

Hvordan logger jeg inn i signeringsportalen?

Du logger inn i signeringsportalen med BankID.

Hvordan betaler jeg ned på rammelånet? (Nedbetalingsplan)

På rammelån er det ingen fast nedbetalingsplan. Renter av beløpet du har brukt belastes kontoen du har oppgitt i søknaden den siste i måneden. Så lenge du er innenfor rammen du søkte om trenger du ikke innbetale noe. Du bestemmer selv når du vil betale avdrag.

Pass på at du har kontroll på nedbetalingen av rammelånet. Vi anbefaler at du setter opp fast betaling for å sikre at lånet blir mindre.

Du kan bruke lånekalkulatoren for å beregne månedlige renter og avdrag, i tillegg kan du sette en nedbetalingstid.

Hvilke tjenester kan ha lagret min kortinformasjon?

Det kan være ulike tjenester du benytter som f.eks Vipps, Apple ID, Google Play, Spotify, Netflix, TV 2 Sumo, lydboktjenester, VY, nettbutikker mm.

Hvordan reserverer jeg meg mot automatisk oppdatering av kortinformasjon?

Du kan reservere deg ved å sende en sikker melding fra nett- og mobilbanken eller ved å kontakte kundeservice.

Send sikker melding i nettbanken