Du finner PIN-koden til kortet ditt i nett- og mobilbanken.
- I menyen velg «Kort» og «Vis PIN-kode»
- Legg til sikkerhetskoden og kortets gyldighets dato
- Klikk på «Vis PIN»
Du finner PIN-koden til kortet ditt i nett- og mobilbanken.
Da må kortet sperres. Slik gjør du det:
Logg deg inn i nett- eller mobilbanken og send melding om hvilke(n) konto(er) som skal avsluttes. Dersom du har ett bankkort på en konto som skal avsluttes, må du makulere kortet eller sende det til Sparebanken Øst før kontoen kan slettes. I meldingen må du oppgi kontonummer som du ønsker eventuelt restbeløp og renter overført til.
Ja, kontoeier kan oppnevne én eller flere disponenter gjennom en disposisjonsfullmakt. Send sikker e-post fra nettbanken og gi opplysninger om disponent og hvilken konto det gjelder. Disponent må også være kunde i banken.
Du kan selv opprette inntil seks kontoer i nett- og mobilbanken. I menyen velger du ”Åpne konto” under menypunktet «Kontoer».
Hvis valget ikke er tilgjengelig eller du av andre årsaker ikke får opprettet konto send en henvendelse med «Sikker melding» fra nettbanken.
Mye av den viktige korrespondanse fra banken blir sendt til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Meldinger» – «Bankmeldinger» eller under varslinger . Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».
Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
Primærkonto er kontoen som automatisk foreslås som belastningskonto i nett- og mobilbanken. For å endre denne må du velge «Innstillinger» og «Kontonavn». Kryss av for «Primærkonto» for den kontoen du ønsker.
Få hjelp med pålogging og oversikt over BankID-feilkoder. Vi har samlet de vanligste spørsmålene og svarene, her finner du kanskje løsningen på ditt problem.