Hvorfor er ikke eFaktura belastet fra konto?

Det kan være feil referansenummer på eFaktura eller manglende dekning på konto som skal belastes.

Hvordan finner jeg igjen fakturaen etter at den er betalt?

Du kan se betalte eFakturaer i nettbanken. Se i menyen under «Arkiv» og velg eFaktura-arkiv .

Hvordan endre passord til BankID?

BankID

Det er viktig at du husker ditt nåværende passord.

  • Velg «BankID» på påloggingssiden
  • Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste.
  • Velg så Meny øverst i høyre hjørnet av BankID identifiseringen og deretter Endre Passord.
  • Legitimer deg med engangskode og ditt nåværende passord
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

Ved mottatt engangspassord

  • Velg «BankID» på innloggingssiden til nettbanken
  • Legg inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste
  • Legg inn engangskode fra kodebrikken og trykk på Pil videre
  • Legg så inn engangspassord mottatt på SMS eller e-post
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

BankID app

  • BankID app er tilknyttet din BankID og benytter samme passord.
    Du tilbakestiller passordet på samme måte som BankID.

Hvordan sender jeg sikker melding?

Meldingen kommer da frem til vårt kundesenter som vil behandle henvendelsen eller videresende den til riktig avdeling/person.

Send sikker e-post

Hvordan logge inn uten BankID?

  • Gå til påloggingsbilde for nettbank og velg «Uten BankID»
  • Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og trykk neste.
  • Tast inn passord og sikkerhetskode (6 siffer fra kodebrikke)

Ved glemt passord:

  • Velg «Glemt/blokkert passord» på siden hvor du taster inn passord og sikkerhetskode.
  • Legitimer deg med kontrollspørsmål eller BankID på mobil.
  • Velg så om du ønsker passordet tilsendt per SMS eller Email.

Hvis du ikke får bestilt passord selvbetjent må du kontakte oss på 33 51 38 55.

Hvor kan jeg få hjelp med BankID?

På denne siden har vi samlet informasjon som kan være til hjelp.

Få hjelp til pålogging

Jeg har fått SMS og e-post om at jeg har en avtale klar for signering, hva gjør jeg?

Logg inn i signeringsportalen med BankID.  Her finner du en oversikt over hvilke dokumenter som er klare for signering.

Du må godkjenne og signere ett og ett dokument. Husk at du må ha Adobe Reader.

Hvorfor er det anbefalt å bruke BankID-app?

BankID-appen gjør innloggingen rask og sikker. Det er ekstra sikkert fordi telefonen er beskyttet med kode og du mottar et varsel som du må godkjenne. Telefonen har du også som regel rett i nærheten. Les mer og last ned appen

Har du BankID og kodebrikke, må du ha kontroll på hvor den oppbevares. Det er ikke alltid den er i nærheten når du skal bruke BankID, derfor anbefales vi BankID-app.

BankID på mobil er tilknyttet mobilens SIM-kort. Bytter du SIM-kort, må det bestilles på nytt. Fra 1. september 2022 vil det ikke være mulig å bestille ny BankID på mobil. 1. september 2024 er BankID på mobil ute av drift.

Telefonselskapene opererer også med egne priser på bruk av BankID på mobil.

Hva betyr feilmeldingen C325?

Skyldes feil mellom din telefon og operatøren, ofte grunnet timeout. Det kan være flere årsaker til dette (dårlig dekning, kunden trykker vekk dialogen på telefonen, osv.)

Løsning:

Feilen er som regel forbigående om du forsøker på nytt.

Hvis ikke det hjelper forsøk:

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
  • Avslutt alle kjørende app’er

Hva betyr feilmeldingen C302?

Feilen skyldes en  timeout fra mobiloperatør eller telefonen.

Forsøke flere ganger da feilen ofte er midlertidig.

Forsøk eventuelt følgende tiltak på telefonen:

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
  • Avslutt alle kjørende app’er