Hva betyr feilmeldingen C161?

Du har tastet feil mobilnummer eller fødselsdato.

Hva betyr feilmeldingen BID C167?

Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.

Løsning: Bestill «BankID på mobil» på nytt.

BID-C167

Hva betyr feilmeldingen BID-2030, BID-2031, BID-2032, BID-2022, BID-20b0 og BID-20b1?

Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, PC osv.).

Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.

Hva betyr feilmeldingen BID 1439?

Feilmeldingen indikerer at i feltet for engangskode er det tastet feil for mange ganger.

Løsning: Forsøk på nytt senere. Hvis feilen vedvarer logg inn i nettbanken fra valget «Uten BankID» eller bruk mobilbanken og send melding fra «Sikker e-post». I meldingen oppgi feilkoden, telefonmodell og tidspunkt du forsøkte.

BID-1439

Hva betyr feilmeldingen BID-1200 og BID-1204?

Midlertidig feil. Benytt pålogging uten BankID, BankID på mobil eller forsøk med BankID igjen senere.

Glemt passord eller blokkert pålogging til nettbanken

Har du glemt passord eller blokkert pålogging kan du bestille dette fra pålogging. Slik gjør du:

  1. Velg «Uten BankID» på påloggingssiden.
  2. Fyll inn brukernavn og klikk «Fortsett».
  3. Klikk på «Glemt/blokkert passord» nederst på siden.
  4. Velg om du ønsker å identifisere deg med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
  5. Når du har identifisert deg kan du velge om du ønsker å få nytt passord på SMS eller e-post.

Dersom du har problemer med løsningen, må du sende oss en «Sikker e-post» fra nett- eller mobilbanken. Logg inn med metoden «Uten BankID».

Logg inn nettbank

Får du ikke logget inn må du ringe oss på 33 51 38 55.

Hvordan endrer jeg passordet til nettbanken? (Uten BankID)

Du kan endre passordet til nettbanken som du bruker sammen med kodebrikken.

  1. Velg «Uten BankID» på på innloggingssiden til nettbanken
  2. Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og velg neste
  3. Tast så inn ditt nåværende passord og trykk på Logg inn og endre passord
  4. Opprett et nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
    Verifiser så passord i eget felt.
  5. Tast inn sikkerhetskode etter dette er gjort og velg neste. Du skal da bli logget inn og passordet er nå endret!

Ved mottatt engangspassord

  • Bruk samme metode som nevnt ovenfor men i feltet «Passord» skal da engangspassordet du har fått tilsendt per Email eller SMS legges inn.

Hvordan logger jeg inn nettbanken hvis BankID ikke fungerer?

Du kan benytte innloggingsalternativet «Uten BankID». Dette er bankens egen innloggingsmetode og fungerer uten BankID.

Hvis du ikke husker passordet til denne innloggingen kan du benytte den selvbetjente løsningen «Glemt passord». Hvis denne løsningen ikke fungerer for deg kan du kontakte kundesenteret på hverdager mellom 09:00 – 18:00 og lørdager kl. 10:00 – 14:00 på tlf. 33 51 38 55

Hvordan logger jeg meg inn i nettbanken?

Logg deg inn med BankID på mobil, BankID eller Uten BankID.

BankID: Legg inn ditt fødselsnummer, bruk BankID-app eller engangskode fra kodebrikken og et personlig passord.

Du kan bruke BankID fra en annen bank.

BankID på mobil: Skriv inn telefonnummer og fødselsdato. Du må deretter godkjenne en referansekode på telefonen og taste inn din BankID-PIN på telefonen.

Uten BankID: Skriv inn fødselsnummer. Du kan også skrive inn D-nummer, kontonummer eller organisasjonsnummer med 00 foran.

Legg så inn ditt personlige passord og deretter din sikkerhetskode (6 siffer fra kodebrikke).

Logg inn nettbank

Hva er en SEPA betaling?

En SEPA betaling er en betaling i EUR som inneholder IBAN nummer og delte omkostninger.

Du må huske å angi at betalingen skal veksles til EUR dersom du ønsker å gjennomføre en SEPA-betaling.

Eurobetalingen vil bli omregnet til kroner og belastet norsk brukskonto. Heller ikke kontoen til betalingsmottaker behøver å være en eurokonto når du gjennomfører en SEPA-betaling.