Frende går nok en gang til topps i møte med sine kunder. I årets EPSI-undersøkelse ble de kåret til den aller beste på skadeoppgjør. I tillegg kan Frende smykke seg med landets beste kundeservice etter at de toppet Norges største kundetilfredshetsundersøkelse tidligere i år. Sparebanken Øst er stolt leverandør av Frende Forsikring.
Krevende år med mange skader
Å være best på skadehåndtering i et år hvor det har vært ekstra mange skader, er rett og slett en bragd. Frende scorer høyest av alle norske forsikringsselskap på å gi god hjelp når det virkelig gjelder. Hver dag jobber de med å gi kundene gode opplevelser i møte med dem. Kundene er ofte i kontakt med Frende når de er i vanskelige situasjoner. Da er det ekstra viktig hvordan de blir møtt. Med saksbehandlere som er varme og engasjerte, viser målingen at kundene virkelig setter pris på jobben de gjør.
Best på kundeservice i år også
Denne våren gikk Frende til topps i Norges største kundeservicemåling, KSindeks. Med plasseringen i toppen på kundetilfredshet, også i EPSI-undersøkelsen, kan kundene være trygge på at de er i gode hender både før og etter en skade.
Tilbakemeldinger fra kundeundersøkelser hjelper dem å bli bedre år etter år. De har blant annet gjort en stor jobb med å gjøre forsikringsavtaler, brev og dokumenter lettere å forstå. De gir kundene nye og enklere funksjoner, både underveis i skadebehandlingen og på Min side. Noe går automatisk, mye går raskere. Og kundene finner lett det de trenger, enten de skal melde skade eller gjøre endringer på forsikringene sine. Det betyr at en effektiv og trygg kundebehandling hele veien hos Frende.
Mer enn 3200 dybdeintervjuer
EPSI-undersøkelsen viser hvor fornøyde kundene er med forsikringsselskapene sine. Gjennom mer enn 3200 dybdeintervjuer med privatkunder over hele landet har kundene sagt sin mening. Studien er større og bredere enn noen gang og spørsmålene handler om alt fra forventningene kunden har til oss og inntrykket de har, til produktkvalitet, servicekvalitet, skadeoppgjør, lojalitet, nettløsninger, samfunnsansvar og kommunikasjon med kunden i alle kanaler. Det er i denne undersøkelsen at Frende kommer ut som best på skadeoppgjør.