Hvordan endre passord til BankID?

BankID

Det er viktig at du husker ditt nåværende passord.

  • Velg «BankID» på påloggingssiden
  • Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste.
  • Velg så Meny øverst i høyre hjørnet av BankID identifiseringen og deretter Endre Passord.
  • Legitimer deg med engangskode og ditt nåværende passord
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

Ved mottatt engangspassord

  • Velg «BankID» på innloggingssiden til nettbanken
  • Legg inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste
  • Legg inn engangskode fra kodebrikken og trykk på Pil videre
  • Legg så inn engangspassord mottatt på SMS eller e-post
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

BankID app

  • BankID app er tilknyttet din BankID og benytter samme passord.
    Du tilbakestiller passordet på samme måte som BankID.

Hvordan sender jeg sikker melding?

Meldingen kommer da frem til vårt kundesenter som vil behandle henvendelsen eller videresende den til riktig avdeling/person.

Send sikker e-post

Hvor kan jeg få hjelp med BankID?

På denne siden har vi samlet informasjon som kan være til hjelp.

Få hjelp til pålogging

Hvorfor er det anbefalt å bruke BankID-app?

BankID-appen gjør innloggingen rask og sikker. Det er ekstra sikkert fordi telefonen er beskyttet med kode og du mottar et varsel som du må godkjenne. Telefonen har du også som regel rett i nærheten. Les mer og last ned appen

Har du BankID og kodebrikke, må du ha kontroll på hvor den oppbevares. Det er ikke alltid den er i nærheten når du skal bruke BankID, derfor anbefales vi BankID-app.

Hva betyr feilmeldingen C325?

Skyldes feil mellom din telefon og operatøren, ofte grunnet timeout. Det kan være flere årsaker til dette (dårlig dekning, kunden trykker vekk dialogen på telefonen, osv.)

Løsning:

Feilen er som regel forbigående om du forsøker på nytt.

Hvis ikke det hjelper forsøk:

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
  • Avslutt alle kjørende app’er

Hva betyr feilmeldingen C302?

Feilen skyldes en  timeout fra mobiloperatør eller telefonen.

Forsøke flere ganger da feilen ofte er midlertidig.

Forsøk eventuelt følgende tiltak på telefonen:

  • Skru av 4G
  • Skru av skjermsparer
  • Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
  • Avslutt alle kjørende app’er

Hva betyr feilmeldingen C161?

Du har tastet feil mobilnummer eller fødselsdato.

Hva betyr feilmeldingen BID-2030, BID-2031, BID-2032, BID-2022, BID-20b0 og BID-20b1?

Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, PC osv.).

Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.

Hva betyr feilmeldingen BID 1439?

Feilmeldingen indikerer at i feltet for engangskode er det tastet feil for mange ganger.

Løsning: Forsøk på nytt senere. Hvis feilen vedvarer logg inn i nettbanken fra valget «Uten BankID» eller bruk mobilbanken og send melding fra «Sikker e-post». I meldingen oppgi feilkoden, telefonmodell og tidspunkt du forsøkte.

BID-1439

Hva betyr feilmeldingen BID-1200 og BID-1204?

Midlertidig feil. Benytt pålogging uten BankID, BankID på mobil eller forsøk med BankID igjen senere.